předchozí stránka       další stránka       index     
Na nádraží v Margecanech (Margecany 5.7.2006 8:31)
Pohled na nádražní budovu v Margecanech. Trať Margecany - Telgárt patří k jedněm z nejkrásnějších v bývalém Československu. Stavba této trati byla nesmírně složitá, k nejobtížnějším úsekům patří úsek Telgárt - Dobšinská ľadová jaskyňa. Právě v tomto úseku překonává trať náročné stoupání do sedla Besnik v nadmořské výšce 995 metrů, kde je vybudován vrcholový tunel v délce 848 metrů. U zastávky Telgárt penzión (dříve nazývané Švermovo) je nejzajímavější místo celé trati - spirálová smyčka o délce 2,3 km, pomocí které trať překonává výškový rozdíl 31 metrů. Součástí smyčky je také nejdelší tunel tratě o délce 1240 metrů a poloměru 400 metrů. Na tento tunel navazuje 22 metrů vysoký a 86 metrů dlouhý most. Střední část tohoto mostu tvoří železobetonový oblouk o rozpětí 32 m.


Trasa: Nízke Tatry 2006 (Telgárt - Kráľova hoľa - Ždiarske sedlo - Pohorelá - Valaská - Brezno - Štrba - Liptovský Mikuláš)
Termín: 5. 7. 2006 - 10. 7. 2006

Fotoaparát: Minolta DiMAGE F200
Poznámka: čas 1/180, F5.6, ISO 100 (popis dokončen 19. 7. 2006)


Copyright © 2006 Miroslav Fleško
E-mail: miroslav@flesko.cz
WWW: http://www.flesko.cz